36.
Pancen
Sodik dhewe ngakoni yen Restu kuwi bocah wadon sing klebu becik bebudene, ora
nguciwani mungguh rupa lan slagane, duwe
wawasan sing jembar lan nyenengake lamun diajak omong-omongan. Sodik luwih
dhisik olehe tepung lan wanuh karo Restu tinimbang Ibune. Ya watara setahunan
kepungkur, ngepasi Sodik dolan menyang omahe mBakyune, mbeneri pas Restu uga
sanja neng omahe Ririen, nekani acara pengajian ibu-ibu lan remaja putri ing
kampung kono, pengajian rutin pasaran mubeng, sing pas dina iki mbeneri anceran
manggon neng omahe Ririen. nDelalah wektu kuwi sing teka ing pengajian kono
dhisik dhewe Restu sing uga dijaluki tulung dening Ririen supaya ngrewangi nata
pasugatane. Mula ya ana kalodhangan kanggo Restu lan Sodik padha tepungan lan
kober omong-omongan. Lan wiwit kuwi, saben simpangan neng dalan salah siji saka
bocah loro kuwi ajeg nek banjur aruh-aruh lan malah kala-kala karo mandheg
barang, omong-omongan sedhela.
Sanadyan
Sodik wis ngakoni kaluwihan sing ana pribadine Restu, nanging wektu kuwi Sodik
durung ilang rasa sengit sing mapan ing alam ngisoring nalare (alam bawah sadar
maksudnya), marang meh saben wong wadon. Mula ing atine Sodik ora ana rasa
apa-apa marang kenya ayu sing dadi guru TK kuwi. Lan Sodik uga bisa maca yen
olehe Restu nganggep marang dheweke, iya ora luwih saka kekancan lumrah, mung
ndelalah lanang karo wadon ngono wae. Kajaba saka kuwi, Sodik sing saben dolan
menyang omahe Dokter Kahar, Kangmase Ipe kuwi, ajeg yen wayahe sembahyang
mesthi menyang Masjid cedhake, uga banjur tepung becik karo Pak Jayadi sing uga
jamaah ing masjid kono. Dhasare Pak Jayadi ya priyayi sing blater, dadi
sanadyan kepethuke karo Sodik arang-arang, nanging aba wis kepethuk ya banjur
ngobrol sing rada suwe.
Iki
mau Sodik maca ing waliking ukara-ukara sing dingendikakne Ibune, katone Bu
Kaji kagungan gagasan kepengin ngepek mantu Restu lan diolehake karo dheweke.
Yen nganti Ibune kawetu dhawuhe mangkono tenan, mesthi Sodik bakal rada
kangelan olehe arep atur wangsulan, merga saben-saben Ibune dhawuh supaya Sodik
gelema enggal rabi, wangsulane Sodik ajeg yen nyuwun marang ibune supaya
digolekne wanita sing gelem dadi jodhone. Iki mengko, saupama Ibune paring
kabar yen olehe nggolekne bojo dheweke klakon wis entuk tenan, ya kuwi Restu,
wanita sing ora duwe kakurangan sing klebu prinsip, Sodik mesthi wae ora bisa
nampa. Merga ing atine wis ana wanita liya sing nduweni bobot luwih mantep
tinimbang Restu, kuwi nek miturut panemune. Nanging, apa Waginem temen-temen
gelem karo dheweke?. Upama Waginem gelem, apa kira-kira Ibune bisa nampa
Waginem minangka dadi mantune?. Upama Ibune ora tepung becik karo Restu,
kira-kira Bu Kaji ya mung percaya karo apa sing diaturne Sodik, nanging
gandheng Bu Kaji wis pirsa njaba -njerone Restu sing nyatane apik, sauntara
karo Waginem Bu Kaji durung nate pirsa, mesthi mengko Bu Kaji bakal nandhing
antarane Waginem karo Restu lan kena dipesthekne Bu Kaji bakal luwih ngeboti
Restu tinimbang Waginem, ora merga apa-apa nanging petung lumrah, sing dhisik
dhewe dadi bahan pertimbangan ora ana liya ya kulawarga lan asal-usule sing
ditandhingne. Lan nek mung kuwi sing disawang, cetha nek Waginem bakal kasoran
yen ditandhingne Restu sing cetha wong tuwane saka kulawarga sing kinurmat ya awit saka palungguhane ya awit saka
beciking tindak tanduk, pasrawungan saben dinane karo tangga teparo lan
tepungane.Lha nek Waginem ? isih arang sing ngerteni yen kuwi mutiara sing
ndelalah manggon neng lendhut peceren.
"Hm........"
ora krasa Sodik unjal ambegan landhung.
"Kowe
kuwi kena apa ta Le?" Bu Kaji sing mireng putrane unjal ambegan banjur
ndangu "dijak omongan kok malah nglamun? lagi nggagas apa ta sak jane
ngono?".
"Nyuwun
pangapunten Bu" Sodik gage wae asok kaluputan "boten nggagas
napa-napa, namung sareng Ibu dhawuh menawi mBak Restu nika Guru TK, kula lajeng
kemutan bilih sekolahan TK Pesantren nika Gurunipun badhe suda setunggal, kabar
ingkang kula tampi Ustadzah Ning nika badhe jengkar saking mriki, ndherekaken
kakunge tugas dhateng Trenggalek dados Kakankemenag mrika".
"Oo,
Nak Syaifulloh Huda kae sidane diangkat dadi Kakankemenag neng Trenggalek
ta?" Bu Kaji paring wangsulan ngiras mundhut pirsa "ya sokur
alhamdulillah nek ngono, wong pancen putrane Mas Badrun kae ki wiwit biyen
kondhang olehe temen lan tekun olehe ngabdi neng Kemenag, wiwit diangkat dadi
Penghulu pisanan kae, kabar sing tak tampa ora tau kersa nampani amplop saka modin-modin
yen pas ngijabne ngana kae, jarene wong nindakne bedholan manten saka kantor
ngono kuwi wis ana anggarane saka negara".
"Inggih
mila Mas Huda nika cocog sanget menawi saged nglenggahi jabatan ingkang inggil,
karang priyantunipun sregep, jujur lan pinter saestu" Sodik ngegongi apa
sing lagi wae didhawuhne Ibune.
"Wah,
saupama bisa ngono ya apik tenan jane........." Bu Kaji dumadakan ngendika
kaya ditujokne marang panjenengane dhewe.
"Menapa
Bu ingkang saupami saged?" Sodik ora mudheng karo sing dikersakne ibune.
"Mung
saupama, nek bisa klakon mesthi dadi lan apike, nanging piye marahi adoh sih
panggonane......" Bu Kaji nutugne olehe ngunandika.
Sodik
wis ora wani nyelani matur maneh.
"Karepku
iki mau ngene lho Dik" wusanane Bu Kaji blaka "nek Ustadzah Ning sida
ndherekne Nak Huda menyang Trenggalek, saupama banjur olehe mulang neng TK kuwi
digenteni Restu rak ya mundhak dadi lan apike TK sing neng Pesantren kae ta?"
"Ooo
niku ta Bu?" Sodik lagi dhong karo sing mau dingendikakne ibune
"upami saged ngaten nggih sae, nanging napa nggih saged kelampahan? tiyang
mBak Restu niku daleme tebih, ing Yogya, gek ing TK nipun mBak Restu niku nggih
dados tenaga inti, salaminipun boten badhe dipun lilani dening Yayasanipun
menawi badhe ngalih padamelan".
"Iya,
Ibu mau mung omong saupama, lan jenenge saupama kuwi ora kudu klakon" Bu
Kaji paring wangsulan "nanging nek Gusti Allah ngersakne ya mesthi bakal
tuwuh jalaran sing banjur kudu diliwati Restu mlaku menyang Pesantren banjur
mulang TK neng kono, iya apa ora?".
Sodik
wis ora semaur kajaba mung manthuk karo mesem, merga jenenge rembugan ki nek
wis tekan "wis dikersakne Gusti" ngono kuwi cetha nek ora bisa
dibantah maneh. Merga pancen apa wae kang dumadi kuwi mesthi ya saka idzine
Allah, sanajan panganggep sing kaya mangkono mau satemene durung mesthi nek
bener, merga apa wae kedadean ing donya kuwi ora bisa dipisahne karo
Kodrat-iradate Allah sing wis dilintirake marang manungsa kang wis dipercaya
supaya nglestarekne bumi lan jagade.
Mula
tinimbang sansaya akeh olehe ngrembug Restu, Sodik banjur api-api angop. Lan
matur pamitan arep mapan turu marang ibune. Bu Kaji sing uga pirsa yen awan mau
Sodik repot lan ora leren olehe nandangi gaweyane nganti ora bisa nyelakne wetu
kanggo turu awan, uga banjur paring dhawuh supaya Sodik enggal mapan turu,
murih kejaga kesarasan awake.
Nanging
jebul neng kamare Sodik sing ditindakne Sodik beda karo olehe pamit ibune. Neng
dipan Sodik ora enggal merem, malah mripate nyawang mendhuwur, ngingeti pyan
sing rupane putih, lan pyan kuwi kaya-kaya dadi gantine layar proyektor sing
bola-bali katon metu gambare wong loro sing metune gentenan. Gambare Waginem
klawan eseme sing manis, kala-kala katon lagi lungguh kalungan slendhang kuning
sing disampirne ing pundhake, nindhihi jilbab sing nutupi sirahe, Waginem lagi
nembangne lelagon Podhang Kuning, sing isine kaya-kaya minangka pasemon, sing
diukarepne Waginem Podhang Kuning kuwi ora liya, ya dheweke dhewe. Durung tutug nggone Waginem tetembangan,
gambar sing neng layar kuwi salin, genti Restu sing dumadakan ngatonake esem
sing ora kalah ngujiwate, Restu lagi mlaku dijejeri Bu Kaji ya Ibune, arep
menyang Pesantren, arep mulang neng TK ne Pesantren, nggenteni Ustadzah Ning
sing wis pindhah menyang Trenggalek ndherekne kakunge. Banjur lamat-lamat atine
krungu suwarane Ustadz Mahfudzi sing ngabarake yen arep njajagi atine Waginem
lan wong tuwane, ana rasa mathuk utawa ora saupama Waginem dijodhokne karo
dheweke. Sodik dadi sansaya keseret lakuning angen-angen sing mlaku banter kaya
lakune banyu kali ing wayah banjir gedhe, nanging dumadakan banyu kali kuwi
mandheg, mubeng ing tekukan kedhung, muleg ora ana lerene.
ana
candhake.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar