85.
Nganti rada sauntara Kang mBok Setyawati mung kendel karo
mesam-mesem dhewe sing nuduhake rasa seneng ing sajroning atine. Sanadyan
satemene aku ya ora ngerti apa sing ana sajroning atine Ratu ing Kraton Katentreman
iki, nanging pikiranku dadi sansaya nglambrang tekan ngendi-endi. Ing atiku
tuwuh pangarep-arep sing ora ana sambung rapete karo sing lagi wae dadi rembug
antarane aku karo Kang mBok Ratu. Tuwuhing pangarep-arep ing ati iki, iya
jalaran saka saking kepengine atiku sing kayungyun marang kasulistyaning sedulur
tunggal guru iki, bisa jumbuh karo sing dikarepake Kang mBok Setyawati. Lire bisaa
atiku lan atine Kang mBok Ratu jumbuh lan nunggal karep, aku kapencut marang
Kang mBok Setyawati lan Dheweke uga kasengsem marang aku. Kuwi pangarep-arep
ing atiku sawuse weruh eseme wong ayu sing pait madu iki.
“Sepisan maneh
pun kakang arep takon” nalika angen-angenku wis adoh olehe klambrangan
dumadakan Kang mBok Setyawati ngajak guneman “apa sing dikandhakne Dhimas
Suwanda lagi wae iki mau bisa tak percaya? Lire, Dhimas Suwanda temen bakal
nindake sarat masrut sing bakal tak kandhakne murih Dhimas bisa nampani
tuntunan kanggo ngaweruhi Ngelmu Sejatining Sih kuwi?”.
“mBok inggih Kang mBok Ratu sampun sanget-sanget
anggenipun cubriya kalihan kula” aku wangsulan karo mesem “sanadyan kados
menapa, kula menika jejering satriya ingkang kedah saged bawa leksana. Liripun,
menapa ingkang sampun kula aturaken tartamtu badhe kula wujudi, sanaosa kedah
mawi pangurbanan, sampun malih namung dumugi sakit sanaosa ngantos pejah, kula
boten badhe blenja ing kasagahan”.
“Bagus!” Kang mBok Setyawati ngalembana, banjur
nutugne rembug “jalaran ngene ya Dhimas, yen kongsi si adhi blenja marang
kasaguhan, kuwi bisa ndadekne Si Adhi kaanggep luput, lan kanggo ndandani
kaluputan kuwi mbutuhake pangorbanan sing gtedhene tikel tekuk saka gedhening
pangorbanan sing dadi sarat masrut sing bakal tak kandhakne lan bakal
ditindakne Dhimas Suwanda dina iki”.
“Inggih Kang mBok” wangsulanku manteb “suwawi enggala
kadhawuhaken, menapa ingkang kedah kula lampahi? Kula aturi pitados,
sawanci-wanci sampun cetha dhawuhipun Kang mBok Ratu dhateng kula, mangka
sanadyan kedah colok lintang sambung obor, dhawuh menika tartamtu kula lampahi”
.
“Yen mangkono” Kang mBok Ratu wiwit ngadhakne sarat
masrut kanggo nebus kaluputan sing wis tak lakoni ya iku gawe patine Ki Suwela
lan Makara wingenane kae “kang sapisan, Si Adhi prayoga ngeremne netra,
nyawijekne pangrungu, muri hora tumpeng suh nggone Dhimas Suwanda nampa dhawuh
sing bakal tak kandhakne”.
“Sendika ngestokaken dhawuh” aku wangsulan banjur
wiwit ngeremne mripat, nyawijekne pangrungu, mung mligi arep ngrungokne apa
sing bakal dikandhakne Kang mBok Setyawati.
“Kanggo ngresiki dosa sing wis kebacut dhimas lakoni”
Kang mBok wiwit ngandhakne sarat masrut sing mau dikandhakne, sawise aku meneng
karo merem “Dhimas kudu nindakne laku sabar lan narima. Lire Dhimas kudu bisa mujudne
urip kanthi nglakoni : kang kapisan lila lamun kelangan nora gegetun. Kapindhone
trima yen ketaman sakserik sameng dumadi. Dene jangkepe kang kaping telu yaiku
Legawa nalangsa lan pasrah marang purbaning Hyang Suksma. Sartane Dhimas kudu
tansah ngugemi gegebenganing kapitayan lamun apa kang ana lan dumadi sarta kang
tumanduk marang Dhimas Suwanda, kabeh kuwi ora ana sabab liya kajaba mung awit
saka kersa Hyang Kang Maha Agung kang tan pisan-pisan kagungan kersa gawe
cilakaning titahE. Mula bener laku kang bakal dhimas tindakne iki satuhune laku
langgeng kang kudu linakonan dening sanggyaning titah kang murih marang
katentremaning urip lan jatining kamulyan langgeng, nanging mung titah kang piniji
nampa nugraha wae sing bisa nglakoni, jalaran titah sinandhangan sipat lali iya
lali kang tekane awit saka pambujuking hawa nnapsu patang prakara. Mula murih akeh
elinge lan sethithik laline, sajroning patang puluh dina iki Dhimas kudu bisa
nindakne laku mau lan ora kena lirwa sethithik-sethithika. Lan panggonan kangge
nindakne laku patang puluh dina kuwi ora ana ing kene, nanging ing sajabaning wewengkon
Kraton Katentreman lan Taman Sendhang Pangayoman. Yen ta apa sing tak kandhakne
iki mau temen-temen bisa Dhimas wujudi, mangka sawise lepas saka wektu patang
puluh dina, tanpa Dhimas jaluk, Dhimas
bakal katuntun mlebu ing Kraton Katentreman liwat dalan Taman Sendhang Pangayoman
lan ing kono bakal tak wiwiti anggonku aweh tuntunan marang Dhimas Suwanda
murih ngaweruhi Ngelmu Sejatining Sih. Kajaba saka iku, Dhimas uga bakal nampa
kanugrahan agung saka Hyang Suksma Kawekas lumantar pun kakang, embuh apa lan
kaya apa wujude pun kakang durung ngaweruhi”.
Kang mBok Setyawati mandheg olehe ngandhakne sarat
masrut sing kudu tak lakoni. Nanging aku durung wani nyelani guneman apa-apa,
aku isih ngenteni mbok menawa isih ana dhawuh liya sing magepokan karo sing
arep tak lakoni iki.
“Sabanjure” temenan ora suwe Kang mBok Setyawati
banjur nutugne olehe guneman “Dhimas Suwanda bakal tak sawatake saka papan kene, ing ngendi Dhimas tumiba ya ing kono
Dhimas kudu miwiti nindakne laku sing tak kandhakne mau”.
Krungu kandhane Kang mBok Setyawati sing pungkasan kuwi,
aku banjur mbukak mripatku. Tak sawang Ratu Kraton Katentreman sing ayune
ngungkuli Sang Hyang Bathari Ratih kuwi wis mudhun saka kursi gadhing sing mau
manggon ing awang-awang. Malah saiki wis ngadeg ing ngarepku, neng tangane
katon ana angkin ireng ditekuk lan dicekel nganggo tangan kanane. Nanging mung
sedhela aku bisa ngulati kahanan kuwi, awit dumadakan angkin ireng kuwi
dikebutake marang dhadhaku. Ora ana rasa apa-apa, nanging aku kaya disurung
dening kekuwatan sing gedhe, ndadekne panduluku dadi peteng dhedhet lelimengan,
babar pisan ora ana cahya sing bisa ndadekne mripatku weruh apa-apa. Jebul ora
mung panduluku wae sing dadi peteng, nanging klebu pancadriya lan panca indraku
uga dadi ora bisa digunakne, pangganda, pangrungu, pangecap lan pangrasaku
babar pisan ilang. Mung angen-angenku sing isih bisa mlaku kanthi rada
sampurna.
Nganti sawatara suwene kahanan sing tumanduk marang
aku kuwi lumaku. Nganti weruh-weruh aku wis ora ana ing papan sing mau tak
lungguhi, kang mangkono kuwi ambarengi mbalike pandulu lan pancadriya sarta
panca indraku. Aku dadi weruh yen wektu kuwi aku mapan ana dhasaring jurang
sing jero, kiwa lan tengenku mung wujud gegampengan sing wangune angel lamun diliwati
kanggo munggah, mentas saka dhasar jurang kuwi. Sauntara kupingku krungu suwara
sing aneh-aneh saka kiwa tengene papan kuwi, kaya ana suwara guyu carup lan
suwara tangis, suwara panjerit lan suwara panggresah wor suh dadi siji, nanging
ora cetha dirungokne. Hawa adhem sing krasa njekut wiwit bisa tak rasakne
nggremeti ragaku nimbus menyang bebalung lan jerohanku.
Nganti suwe aku ora tumindak apa-apa, angen-angenku
isih repot nggagas aku iki ana ngendi? Lan aku durung bisa mikir apa sing kudu
tak tindakne.
“Heh..heh…heh….” dumadakan aku dikagetne anane suwara
guyu sing cetha, aku tau ngerti sapa sing kulina ngguyu kaya mangkono kuwi,
nanging sapa aku isih lali. Tak sawang arahe suwara guyu, ora katon ana
menungsa. Aku banjur ngadeg, arep nyedhaki asale suwara guyu mau kanggo
ngerteni sapa satemene sing lagi ngguyu mau.
“Dadi wong waras kuwi aja seneng kagetan lan aja
dhemen gumunan” dumadakan ing mburiku keprungu wong guneman kanthi suwara sing
cetha. Ora sranta aku noleh memburi.
“Wis suwe ndika ana kene mau Gus?” jebul sing guneman
mau Ki Tanpa Aran, wong sing solah lan slagane kaya wong sing ora ganep nalare
kae. Ki Tanpa Aran ngadeg karo mbanda tangan memburi, ditutne Lancur sing
kanthi sikep sing padha, mung mripate wae katon manther nyawang marang aku.
Ana candhake.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar